پس از رکود پس از برندسازی مجدد، از طریق سئو فنی، تبلیغات وابسته و موارد دیگر، ترافیک برند و بدون برند را به دست آورید.
تغییر نام تجاری زمانی اتفاق می افتد که شرکت ها رشد کنند یا با مشکلات بزرگ روابط عمومی روبرو شوند. به عنوان یک بازاریاب و متخصص سئو ، به دلیل خرید، تصمیمات اجرایی یا تقاضای سرمایه گذاران، با آن مقابله خواهید کرد. صرف نظر از دلیل، زمانی که همه چیز خراب شود، ترافیک کاهش می یابد.
اما نترسید.
هم ترافیک مارک دار و هم ترافیک غیر مارک قابل بازیابی است. این بستگی به علت از دست دادن و اقدامات بعدی دارد.
در زیر موقعیتهای رایجی وجود دارد که در آنها به مشتریان کمک کردهایم تا ترافیک پس از تغییر نام تجاری را به دست آورند، که بر اساس وضعیت و انواع کاهش ترافیک مرتب شدهاند.
من همچنین موارد غیر سئو را برای جستجو در نظر گرفته ام تا شرکت شما بتواند در پول خود صرفه جویی کند، زیرا زمانی که این اتفاق می افتد درآمد کم می شود.
یک هشدار سریع قبل از اینکه وارد شویم
اگر طراحی سایت جدیدی را با تغییر نام تجاری راه اندازی می کنید، اگر اصلاً بازیابی کنید، مدت زمان بیشتری برای بازیابی در پیش دارید. فقط تغییر نام آسانتر است زیرا میتوانید بیانیههای مطبوعاتی انجام دهید، از تأثیرگذاران بخواهید در مورد شما صحبت کنند یا پیامهای ایمیل/اس ام اس را برای مشتریان ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که اکنون چه کسی هستید.
هنگامی که مشتریان شما شروع به جستجوی سایت جدید و بازدید از دامنه جدید می کنند، همراه با اجرای صحیح انتقال URL، بسته به اندازه سایت و قدرت برند خارجی شما، معمولاً بین دو روز تا دو هفته این تغییر اتفاق می افتد. .
تغییر پایه کد با نام و URL جدید به این معنی است که موتورهای جستجو باید برند جدید را کشف کنند، آن را ارزیابی کنند و تجربه کاربری جدید را تعیین کنند. اکنون، آنها ارزیابی میکنند که چگونه آن را به صفحات دیگر در فهرستهایشان انباشته میکنند. این احتمال وجود دارد که شما مقداری ضرر کنید، حتی اگر بهترین باشد زیرا بیش از حد سیستم را شوکه کرده اید.
از تغییر برند و راه اندازی طراحی وب سایت جدید به طور همزمان خودداری کنید. حداقل چند ماه در این بین به آن فرصت دهید.
افت ترافیک از کجا می آید؟
اولین قدم برای رفع افت ترافیک، شناسایی این است که از کجا آمده است. برای این کار از تجزیه و تحلیل استفاده کنید.
به هر سیستمی که استفاده می کنید بروید و موارد زیر را با مقایسه از زمان کاهش ترافیک به همان دوره زمانی قبل از استفاده برای تعیین افت ترافیک واقعی بررسی کنید:
ترافیک بر اساس کانال:
اگر رسانههای اجتماعی هستند، عمیقتر غواصی کنید و ببینید آیا متا است، اما Pinterest و TikTok قوی هستند.
اگر شرکتهای وابسته و سئو کاهش یافت، احتمالاً شرکتهای وابسته ترافیک شما را رهگیری میکنند. این قابل بازیابی نیست زیرا شما به مشتریانی در وبسایت خود نیاز دارید تا آنها را رهگیری کنند.
بعد، بر اساس دسته بندی مرتب کنید تا ببینید آیا یک دسته جریمه شده است یا با برند جدید ساخته نشده است، اما بقیه قوی باقی می مانند.
کمپینهای مارکدار در مقابل بدون مارک در PPC برای اینکه ببینند آیا مصرفکنندگان از برند جدید استفاده میکنند یا اینکه تیمهای برندسازی، ایمیل، روابط عمومی، چرخه حیات و اجتماعی باید اعلامیهها و پذیرش را افزایش دهند.
این سه مورد به تعیین میزان از دست دادن ترافیک در زمانی که سایر اعضای تیم در حال ساختن برند جدید هستند کمک میکند و به شما کمک میکند تا برندههای سریعی برای کمک به بهبودی داشته باشید.
بیشتر کنکاش کنید: 3 گزارش کنسول جستجوی گوگل برای تشخیص افت ترافیک کم استفاده شده است
مهاجرت URL و تغییرات دامنه
هنگام انتقال URL، می توانید همه کارها را به درستی انجام دهید و همچنان شاهد کاهش ترافیک باشید در حالی که Google صفحات جدید شما را می خزد و فهرست می کند.
وقتی Google URL های جدید شما را خزیده، فهرست بندی و نمایش می دهد، خارج از کنترل شماست، اما می توانید فعال باشید.:
اطمینان حاصل کنید که کنسول جستجو با URL جدید، نقشه سایت و غیره به روز شده است و گزارش های نمایه سازی را تماشا کنید.
صفحات خاصی را درخواست کنید که مهمترین آنها در حال خزیدن هستند.
صفحات مهم و محتوای جدید را با پیوندهای داخلی طبیعی در مکان هایی که گوگل آنها را پیدا می کند، مانند رسانه های اجتماعی، به اشتراک بگذارید. سعی نکنید از آنها بک لینک بسازید، به خصوص اگر خرید بک لینک برای اهداف سئو هستند.
بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک مسیر خزیدن قوی دارید که به کاربر نهایی و موتورهای جستجو کمک می کند مهم ترین صفحات شما را به راحتی پیدا کنند، از جمله:
لینک های منو
پودرهای سوخاری
لینک های داخلی
پیوندهای متعارف
ربات های متا
نقشه های سایت
دوباره بررسی کنید که سایت قبلی همچنان به صفحات جدید هدایت می شود.
اگر کار خود را قبل از مهاجرت انجام داده اید، از جمله تنظیم پیوندهای متعارف از URL قدیمی به آدرس جدید، باید خوب باشید.
نفس های عمیق بکشید. من مدت زیادی است که این کار را انجام میدهم و هنوز همان اضطرابی را که وقتی سوئیچ را میچرخانیم و منتظر میمانیم، احساس میکنم. طبیعی است.
برخلاف انتقال URL، ترکیب فروشگاه ها با تفاوت های ظریف منحصر به فردی همراه است. سه مثال زمانی است که:
هر کدام از طریق زبانه های بالا وجود دارند و محصولات مشابه یا یکسانی دارند.
آنها در یک برند واحد ترکیب شده اند.
جدا بمانید اما زیر چتر اصلی شرکت قرار دهید و محصولات را به یکدیگر بدهید که باعث تکرار می شود.
هنگامی که هر کدام به طور جداگانه وجود دارند اما به هم متصل هستند، بهترین شیوه ها را برای پیوند دادن برندهای خود دنبال کنید.
اگر محصولات از هم جدا میشوند، مطمئن شوید که توضیحات محصول و نقاط فروش را با نیازهای مخاطب جدید مطابقت میدهید تا به نفع مشتری باشید. وقتی تمرکز شما بر مشتری است، سئو معمولاً به عنوان یک پاداش است.
اگر همه چیز در یک دامنه ترکیب شده است، بهترین تجربه را برای پایگاه کاربر ترکیبی انتخاب کنید. این شامل کپی، تصاویر، افزایش فروش، نوارهای روابط عمومی و غیره است.
مطمئن شوید که canonicals از سایتهای قبلی قبل از تغییر مسیر به سایت جدید اشاره میکنند و تغییر مسیرها متناقض نیستند. اگر برخی از صفحات نازک بودند و باید هرس می شدند، ممکن است زمان مناسبی باشد که آنها را تغییر مسیر ندهید و بگذارید بمیرند.
در شرایطی که دامنهها یکسان باقی میمانند، اما نام تجاری تغییر میکند، و شما در حال بهم پیوستن کسبهای جدید هستید، با یک وبسایت منحصربهفرد ادامه دهید.
پیوند دادن برندها از طریق پاورقی و در برخی از محتوای شما احتمالاً ایمن است. شما مشخص کردید که بین آنها ارتباط وجود دارد و یک موتور جستجو احتمالاً انتظار دارد که یک شرکت مشتریان را به سمت مارک های دیگر خود سوق دهد. شما این را در آمازون، Overstock و Gap خواهید دید.
تبلیغات وابسته
شرکت های وابسته یکی از بهترین فرصت ها برای سرعت بخشیدن به انتقال URL و بازیابی ترافیک مجدد هستند. اما فقط در صورتی که شرکت های وابسته شما ترافیک شما را رهگیری نکنند.
برخی از شرکتهای وابسته، مشتریانی را که قبلاً از وبسایت شما خرید میکردند، با استفاده از افزونههای مرورگر برای ارائه پول نقد یا کوپن، رهگیری میکردند، و برخی دیگر در SEO و PPC برای نام تجاری + کوپنهای شما نشان داده میشوند. همچنین شرکای نرم افزاری وجود دارند که شما آنها را در سبد خرید خود نصب می کنید تا گزینه های پرداخت متعددی را به مشتریان ارائه دهید.
این نوع به شما متکی است که ترافیکی برای رهگیری داشته باشید. آنها برای بازیابی ترافیک شما مفید نخواهند بود زیرا ترافیک را برای شما ارسال نمی کنند. این شرکت های وابسته هستند که ترافیک خاص خود را دارند که می توانند به شما در بازیابی کمک کنند.
از مدیر وابسته خود بخواهید یک رویداد و سریال تبلیغاتی ایجاد کند که با راه اندازی برند جدید مطابقت دارد. آنها می توانند دسترسی انحصاری و "نشت" را با رسانه ها، تأثیرگذاران و سازندگان محتوا با وبلاگ ها و کانال های YouTube ارائه دهند.
اگر به آنها بودجه بدهید، میتوانند فضای رسانهای را در سایتهایی که مکررا خزیده میشوند و پایگاه خوانندگان فعال یا فهرست خبرنامه دارند، رزرو کنند. این کار باعث ایجاد سر و صدا می شود و به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت و صفحات جدید شما را راحت تر کشف کنند.
قبلاً در این مقاله به عدم ساخت بک لینک اشاره کردم و بر آن ایستاده ام. لینک های وابسته بک لینک نیستند و می توانند به هر صفحه ای در سایت شما اشاره کنند.
شرکتهای وابسته هنگام تبلیغ محصولات خاص و صفحات فرود، نرخ تبدیل بهتری را مشاهده میکنند. اگر آنها از محتوای خود به صفحات تبدیل کلیدی شما لینک دهند، موتورهای جستجو به احتمال زیاد خزیدن و فهرست کردن آن صفحات را در اولویت قرار می دهند. اما، برای موفقیت این امر، برنامه وابسته شما باید این شرکای ارزش افزوده را داشته باشد.
رسانه های اجتماعی
در اکتبر 2019، یک نماینده از Pinterest در کنفرانس Plaid St. در آرلینگتون، ویرجینیا صحبت کرد و درباره استفاده از "امتیاز اعتبار دامنه" در الگوریتم خود بحث کرد. این هست:
مانند “ Domain Authority ” یا سایر عبارات مارک مشابه ایجاد شده توسط ابزارهای سئو شخص ثالث نیست.
توسط موتورهای جستجوی واقعی استفاده نمی شود.
اگر دامنهها را تغییر دادهاید و پینترست اطلاعات کافی در این مورد ندارد، میتواند بر توانایی شما برای به دست آوردن و حفظ کشش پینهای جدید و موجود تأثیر بگذارد. (توجه: کنفرانس دیگر وجود ندارد، بنابراین من نمی توانم آن را منبع کنم.)
اعتقاد بر این است که همین مفهوم "اعتماد به برند" توسط سایر الگوریتم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین استفاده می شود. اگر دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما ندانند یا فراموش کنند که برند خود را تغییر داده اید، ممکن است پست های جدید شما را نادیده بگیرند. و زمانی که پستهای جدید شما لایک، اشتراکگذاری، بازدید یا کامنت دریافت نمیکنند،
دسترسی به مخاطبان و تعامل با آنها سختتر میشود.
اگر الگوریتم دامنه را معتبر یا قابل اعتماد تشخیص ندهد، محتوای جدید شما در پلتفرم ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد. برخی از پلتفرم ها به شما اجازه می دهند نام را تغییر دهید و پیوندی به محتوای شما نداشته باشید، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند.
اگر ترافیک اجتماعی از برند جدید در حال کاهش است، زمان اعتماد سازی و ارسال سیگنال های اجتماعی به الگوریتم های اجتماعی فرا رسیده است.
حسابهای اینفلوئنسر و سفیر که اعتماد پلتفرم را دارند، ممکن است نشانیهای اینترنتی جدید شما را به اشتراک بگذارند و برندهای شما را برچسبگذاری کنند و به ایجاد اعتماد یا ارتباط کمک کنند.
از اجرای مسابقات خودداری کنید زیرا هدایا منجر به ایجاد حساب های جعلی و کم ارزش طرفداران می شود. از آنجایی که این حسابها به دلیل اینکه مشتری نیستند، درگیر نمیشوند، دسترسی شما با آن از بین میرود.
چند راه اندازی محصول را فقط برای رسانه های اجتماعی انجام دهید و پست ها را تقویت کنید. این افراد را تشویق می کند تا برای اطلاعیه از کانال های اجتماعی شما بازدید کنند. بسته به صنعت خود، حتی می توانید برای اولین ساعت تخفیف برای انتخاب افراد برای جلب توجه افراد و تعامل با حساب های شما اعمال کنید.
بازگشت از ترافیک پس از تغییر نام تجاری کاهش می یابد
هنگام تغییر نام تجاری، انتظار کاهش ترافیک وب سایت را داشته باشید. سئو به کانال های مختلفی مانند روابط عمومی متکی است که توجه رسانه ها را جلب می کند و به سایت جدید شما پیوند می دهد.
شرکتهای وابسته نیز با بهروزرسانی لینکها و هدایت رباتهای موتور جستجو به عمق سایت شما، نقش دارند. رسانه های اجتماعی نیز بسیار مهم هستند، زیرا به موتورهای جستجو سیگنال می دهند که دامنه جدید شما قابل اعتماد است.
فقط کارهای زیادی می توانید از طرف جستجو انجام دهید، بنابراین بهترین شیوه ها را دنبال کنید. وب سایت ها فقط کد هستند. کد را می توان اصلاح، اصلاح و تعمیر کرد و ترافیک را می توان بازیابی کرد.