طراحی کاتالوگ یکی از روش هایی است که می توانید به وسیله آن تمامی محصولات و خدمات شگفت انگیزی که ارائه می نمایید را به نمایش بگذارید! کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی موثر در جذب مشتریانی است که حتی تاکنون به فروشگاه شما قدم نگذاشته اند. این امر در صورتی محقق می گردد که از جلوه های بصری جذاب برای طراحی کاتالوگ خود بهره بگیرید. در ادامه نکاتی را ارائه خواهیم نمود که به وسیله آن ها بتوانید کاتالوگ حرفه ای مورد نظر خود را طراحی نمایید.
استارت طراحی کاتالوگ حرفه ای
پیش از آن که طراحی کاتالوگ را استارت بزنید لازم است تا تمامی مواردی که قصد دارید در کاتالوگ
درج شود را جمع آوری نمایید. محتواهایی که برای طراحی کاتالوگ به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد شامل تصویر محصولات با کیفیت بسیار بالا، لیست محصولات و مشخصات آن ها می باشد.
علاوه بر محتوا های ذکر شده نیاز به اطلاعات دیگری دارید که اطلاعات تکمیلی به شمار رفته و شامل اطلاعات مربوط به شرکت، توصیفات مشتری و هر گونه اطلاعات دیگری که سبب می شود مشتری تصمیم درست خود را اتخاذ نماید است.
تصاویر با کیفیت از محصول
در بسیاری از مواقع صاحبان کسب و کار برای صرفه جویی در هزینه های تبلیغات اقدام به گرفتن عکس های محصول به وسیله ابزارهای غیر حرفه ای از جمله تلفن همراه خود می نمایند. اما بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که برای معرفی محصول، گرفتن تصاویر با کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد.
از مهم ترین نکته هایی که در نگاه اول به چشم مشتری می آید تصاویر محصول هستند. این تصاویر می توانند مشتری را تشویق به خریداری نموده و یا بالعکس موجب شوند که وی به محصول جذب نگردد. بنابراین لازم است تا تصاویر با کیفیت از محصول تهیه نموده و در کاتالوگ خود از آن ها بهره گیرید.در انتخاب مجموعه ای که میخواهید طراحی کاتالوگ را برون سپاری کنید دقت بسیار زیادی داشته باشید که آن مجموعه تیم عکاسی و آتلیه و تجهیزات کامل داشته باشد به این دلیل که کاتالوگ نیازمند عکاس تبلیغاتی و صنعتی حرفه ای است.
مشخصات محصول
یکی از بزرگترین اشتباه هایی که می توان در طراحی کاتالوگ مرتکب شد این است که مشخصات فنی محصول باعث آن همخوانی نداشته باشد. بنابراین برای طراحی کاتالوگ لازم است تمام مشخصات فنی مربوط به هر کدام از آن ها را دانسته و شماره و قیمت محصول مورد نظر را تعیین نمایید.
به علاوه شما می توانید قیمت اصلی و قیمت تخفیف خورده محصول را در زیر عکس آن عنوان نمایید. از نوشتن مطالب بلند خودداری نمایید و سعی کنید اطلاعاتی را به مخاطب دهید که آن ها را تشویق به خرید محصول مورد نظر نماید.
سایز کاتالوگ
از کاتالوگ ها در محل های مختلفی اعم از محل کار، دفتر مشتریان، داخل هواپیما و سایر محل هایی که قصد تبلیغات در آن دارید استفاده می شود. سایز کاتالوگ طراحی شده باید کاملا متناسب باشد. برای مثال طراحی کاتالوگ های سنگین در ابعاد بزرگ، حمل و نقل آن راحت نبوده و می تواند مشتری را دچار سردرگمی کند.
به علاوه طراحی کاتالوگ ها با ابعاد و سایز های کوچک اجازه داشتن یک دید موثر روی تصاویر و مطالب را به مخاطب نمی دهد. بنابراین لازم است مکانی که کاتالوگ در آن مورد استفاده قرار می گیرد را مد نظر قرار دهید.
تعداد صفحات متعادل
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که حین طراحی کاتالوگ به صورت حرفه ای باید بدان توجه نمود طراحی کاتالوگ در تعداد صفحات متعادل است. منظور از تعداد صفحات متعادل این است که کاتالوگ نه آن قدر طولانی باشد که مشتری از خواندن آن خسته شود و نه آن قدر کوتاه باشد که اطلاعات محصول را به درستی در اختیار مشتری قرار ندهد. طراحی کاتالوگ حرفه ای در اصفهان را به تیم متخصص و متعهد بسپاری و در ادامه مقاله با من همراه باشید.
توضیحات محصول
در طراحی کاتالوگ اصلی اختصار نویسی را فراموش ننمایید. برای آن که یک کاتالوگ بیشترین کارایی را داشته و در عین حال دارای جلوه های بصری بسیار زیبا باشد، لازم است که توضیحات مربوط به هر محصول کوتاه بوده و بین ۵۰ تا ۱۵۰ کلمه انتخاب شود.
این نکته را فراموش نکنید که برای توضیح هر محصول از مزیتهای آن غافل نشده و علاوه بر ذکر نمودن ویژگی های آن حتماً اقدام به توضیح مزیت اصلی محصول نمایید.
سازماندهی محتوا
برای سازماندهی محتوا به یک برنامه مشخص نیازمند هستید که طبق آن بدانید دقیقاً هر محتوایی در چه صفحه ای قرار می گیرد. برای مثال می توانید محصولاتی که با یکدیگر مشابه هستند را در کنار یکدیگر قرار داده و یا محصولاتی که با یکدیگر مصرف می گردند را در یک صفحه بگنجانید.
سازماندهی محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در صورتی که تخصص کافی در طراحی کاتالوگ را ندارید بهتر است آن را به تیم متخصص و حرفه ای بسپارید تا یک کاتالوگ حرفه ای مطابق با نیاز شما طراحی شده و برای پیشرفت کسب و کار خود از آن بهره بگیرید.
چگونه مشتریانم را ناامید کنم؟
ممکن است وسوسه صرف هزینه کمتر برای تبلیغات به سر شما زده و تصمیم بگیرید که خود اقدام به طراحی کاتالوگ بدون داشتن دانش این کار نمایید. یک کاتالوگ حرفه ای که دارای هماهنگی در تمامی اجزای آن است که نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان شما را ایفا می نماید.
در مقابل یک کاتالوگ غیر حرفه ای که بخش های آن با یکدیگر هماهنگی نداشته و از تصاویر با کیفیت پایین برای طراحی آن استفاده شده است مشتریان شما را ناامید خواهد کرد. بنابراین به شما پیشنهاد می نماییم حتماً از یک تیم متخصص برای طراحی کاتالوگ خود بهره گیرید.
چگونه کاتالوگ را در سایت استفاده کنم؟
درصورتی که تیمی که طراحی سایت را برای شما انجام میدهد کمی حرفه ای باشد به راحتی می تواند این موضوع را برای شما انجام دهد.در مرحله ی اول باید فایل را در پوشه ی پابلیک اچ تی ام ال هاست شما بارگذاری نماید و در مرحله ی بعد با داشتن فولد ، نام و پسوند فایل کاتالوگ ( پی دی اف ) یک لینک برای دانلود کاتالوگ در سایت شما ایجاد کند.در صورتی که در شهر اصفهان هستید پیشنهاد ما به شما آژانس دیجیتال مارکتینگ رخ نت است. به همین منظور می توانید روی لینک طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی در اصفهان کلیک کنید.
سخن پایانی
شرکت رخ نت یک شرکت فعال در زمینه طراحی کاتالوگ است که در کنار آن یک تیم عکاس حرفه ای صنعتی و تبلیغاتی دارد. بنابراین می توانید با خیال راحت طراحی کاتالوگ خود را به این شرکت سپرده و از مزایای آن بهره مند شوید.